Hoe maak ik een MDO(-T) verslag en deel ik het met ouders en swv?

  • apr 2019
  • Sanne Kruijer
  • 4639
Sanne Kruijer
Voor iedereen
  • Irma de Wit

Er zijn twee manieren om een MDO(-T) verslag te maken en deze te delen met ouders en het swv:

Optie 1: U maakt het MDO-/MDO-T verslag in TOP dossier en deelt deze als bestand met het swv:

- U gaat in het TOP dossier van de leerling naar logboek / verslag en beschrijft duidelijk de verschillende perspectieven op de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van de leerling en op wat nodig is om hierin te voorzien.

- Het is belangrijk om in het veld ‘overeenstemming’ duidelijk weer te geven wat het preadvies is op basis van de verschillende perspectieven en welke opties overwogen zijn. Dit doet u door onder het kopje overeenstemming letterlijk het volgende op te nemen: Het preadvies is ….. De overwogen opties zijn ….

- Vervolgens kunt u het verslag delen met ouders.

- Het swv kan het verslag nog niet zien. Hiervoor is een aanvullende handeling nodig. U maakt namelijk een PDF van het verslag. U geeft het verslag de volgende naam: 2019-maand-dag MDO-T verslag. U slaat het verslag op op uw computer.

- U hangt het verslag als bestand in het logboek / bestanden met de juiste naamgeving (2019-maand-dag MDO-T verslag) en zet ‘delen met SWV’ aan, zodat het verslag zichtbaar is voor de consulent en de commissie).

- U verwijdert het verslag van uw computer.

Optie 2: U gebruikt het oude MDO/MDO-T format uit Bizway / het meldformulier en deelt dit als bestand met ouders en het swv:

- U maakt een MDO/MDO-T verslag in het bestaande formulier van Bizway / het meldformulier.

- U geeft het verslag de volgende naam: 2019-maand-dag MDO-T verslag.

- U deelt het verslag op een veilige manier met ouders en leerling.

- U hangt het verslag als bestand in het logboek/bestanden van de leerling. Hierbij is belangrijk om het bestand de juiste naamgeving (2019-maand-dag MDO-T verslag) te geven en de knop ‘delen met SWV’ aan te zetten, zodat het verslag zichtbaar is voor de consulent en de commissie).