vfafieanie@swvnk.nl
Voor meer informatie neem contact op met projectleider onderwijs-jeugd, swvnk:
Alles weten over JOS?
JOS heeft diverse interviews en analyses gemaakt vanuit verschillende perspectieven en functies in de samenwerking. De documenten geven inzicht in de kwalitatieve opbrengsten van de werkwijze van JOS. Indrukken en tevredenheid van ouders en jongeren over geboden hulp werd in beeld gebracht. Ook is er een eerste (financiƫle) impact-analyse opgesteld en werd er door onderzoeksbureau Oberon een onafhankelijk onderzoek gedaan met aanwijzingen voor verdere implementatie van het project.
- Video JOS voor introductie en eerste opbrengsten
- Tevredenheidsonderzoek leerlingen over inzet JOS door Stichting Groeimee
- Visual feedback ouders over ondersteuning JOS
- Individuele impactbeschrijvingen
In een aantal casussen wordt de reguliere werkwijze en de werkwijze JOS naast elkaar gezet, voorzien van financiƫn (op aanname) - Visual opbrengst werkatelier professionals op 30 oktober 2023
Inzicht in welke factoren bijdragen aan een positieve ontwikkeling - Visual voorwaarden condities successen JOS
Inzicht in werkzame factoren in de inbedding van school en de gemeentelijke structuur - Opbrengst JOS vanuit perspectief schoolleider
- Interview gedragswetenschappers
- Eindrapportage monitoronderzoek JOS door Oberon
- Oplegger bij tussen- en eindrapportage monitoronderzoek JOS door Oberon
Voor meer informatie over het Jeugd- en schoolteam neem contact op met:
j.wit@stichtinggroeimee.nl
Voor vragen richting de gemeente neem contact op met:
y.denijs@dijkenwaard.nl
Samenwerkingspartners
Jeugdhulp op school
Jeugdhulp op school richt zich specifiek op de ontwikkeling en opbrengsten behorend bij de inzet van (preventieve) jeugdhulpverlening binnen het onderwijs, aansluitend op de ondersteuningsvragen van jeugdigen. Deze (preventieve) inzet bestaat uit: Jeugd- en schoolcoaches vo in Noord- en Midden-Kennemerland, gedragswetenschappers JGGZ-VO en de preventief ambulant jeugdhulpverlener vo op 5 scholen in Noord-Kennemerland. Dit vanuit het perspectief dat deze functies in samenhang gezien moeten worden binnen een herijkte en versterkte ondersteuningsstructuur op school en daar buiten.